YEMEKTE - KAPADOKYA

KAPADOKYA LOKALLERİ

Kapadokya, çok geniş bir alana yayılmış olduğundan, arabasız, bisikletsiz ya da ATV'siz dolaşmak imkansız. O yüzden en iyisi daha havalimanına indiğiniz anda araba kiralamak. Biz National'dan günlüğü 80 TL'ye işi kapattık. Hatta siz kullanmayı bilmiyorsanız bir 50 TL daha verince şöförünüz bile oluyor. Üç kişi paylaşınca oldukça hesaplı bir ulaşım yöntemi. Peki sonra? Nerelere gittik, gittiiğimiz yerlerde neler mi yedik? Hemen o konuya gireyim.

Bizi biliyorsunuz, hemen mekanın yerlisi olmak, gittiğimiz şehir neresi olursa olsun turiste kaçmamak eğilimimiz vardır. Kapadokya'da ne yazık ki bu pek mümkün değil. Bir kere mutlaka rehberle seyahat ediyorsunuz ki, yörenin tarihini iyice anlayın. Kitaplarda okumuş olduğumuz tüm turistik yerlerde gezdik, fotoğrafı gibi değil tabii kendisi. Bulutlar, fantastik bir dünyanın parçası olduğumuz anımsatmak için sürekli şekil değiştiriyor. Peribacaları, yolda dur dur dur diye şöför beyi telaşa düşürdüğümüz manzaralar büyük şehirde karşımıza çıkacak türden değil. Paşabağı senin, Avanos benim gezdikten sonra yoruluyor tabii insan, bir yerde soluklanmak yemek yemek istiyor. Hah, işte bak orada turist gibi olmamanın anahtarını bulduk. Muti va Kapadokya Mutfağı haricinde, yerel yemekler nerede bulunur, adresleri veriyoruz:

Ziggy’s, ÜrgüpAslen İstanbullu olan Nuray ve Selim Yüksel uzun zaman önce gelip Kapadokya’ya yerleşiyor. Nuray Hanım takı ve kıyafet tasarlıyor. Eski bir taş evi alıp, dükkan olarak açmaya karar veriyorlar ama, arkadaşların ısrarı devreye girince Ziggy’s bir restoran olarak da Ürgüp hayatına karışıyor. Şimdi herhangi birine sorduğumuzda Muti ve Ziggy's, dönüşümlü olarak hep ilk iki sırada.

Zeytin Café, Ürgüpİşte tam anne elinden çıkma yemekler yiyebileceğiniz bir yer. Bir gün mantı, ertesi gün tepside salçalı köfte masaya düşebilir.

Topdeck Cave Restaurant, Göreme: Mustafa Bey evinin, eski yıllarda ahır olarak kullanılmış olan bölümü restorana çevirmiş. O gün taze ne varsa onları kesip, toplayıp, kavurup şaheserler yaratıyor. Ayva tatlısı ya da sütlaç günündeyseniz kaçmaz. Ama dikkat 18:00'de açılıyor. Öğle servisi yok. (Hafız Abdullah Efendi Sokak No.15; Tel: (0384) 271 2474)

Lil’a, Uçhisar: Lil’a’nın yemekleri ödüllü bir şefin elinden çıkıyor. Bu da elbette fiyatlarına yansıyor. Sadece yemek yemeyi değil, yapmayı sevenler için de özel paket programlar yapıyorlar. Atmosferi son derece şık, kendinizi tarihin bir parçası gibi hissediyorsunuz. Romantik akşamlar için ideal.

Old Greek House Restaurant, MustafapaşaMustafapaşa’nın eski adı: Sinasos. Yani Güneşin Şehri. İşte Old Greek House’un avlusundan içeri adımınızı attığınızda da hissedeceğiniz duygu bu. Aynı zamanda otel olan restoranda Emine Hanım’ın elinden çıkma karnıyarık, barbunya, dolma, fırın köfte, zeytinyağlı fasulyenin tadı parmak ısırtacak tarzda.

Tandır, Ortahisar: Günbatımı manzarası enfes. Bu yüzden o saatlerde tercih etmenizi öneriyoruz. Et yemeklerinde oldukça başarılılar ama ev yapımı eriştesi mutlaka denenmeli (Manzara ve Kültür Parkı; Tel: +90 384 343 20 21)

Bizim Ev, AvanosAvanos’ta hem uygun fiyatlı hem de lezzetli bir restoran ararsanız Bizim Ev’i denemelisiniz. Pastırmalı kuru fasulye, içli köfte, arnavut ciğer, Avanos mantısı spesiyalleri.